sabato 22 dicembre 2007

L'ANNO CHE VERRA'

La risposta di Mariagrazia Fanchi alle domande sulle tendenze del prossimo futuro.

a) il fenomeno più interessante, per la sua capacità di legare strategie comunicative top down e bottom up è Current Tv, da tenere sicuramente sotto controllo anche per il nuovo anno

b) l'acquisizione che mi pare più importante è la consapevolezza dei limiti dei processi grassroots: una risorsa sì importante per il sistema dei media, ma tutto sommato nè così innovativa, nè soprattutto rivoluzionaria rispetto alle strategie produttive tradizionali

c) i processi di revisione delle legislazioni sulla proprietà intellettuale che riflettono la complessità (e le contraddizioni) dei sistemi mediali

d) sul testo sono in difficoltà: sono anni che non leggo nulla di memorabile e dunque "passo"

2 commenti:

the student ha detto...

Per quanto riguarda current tv, http://current.com/, ecco alcune note dalla sua autopresentazione:
Since its inception in 2005, Emmy award-winning Current TV has been the world's leading peer-to-peer news and information network. Current is the only 24/7 cable and satellite television network and Internet site produced and programmed in collaboration with its audience. Current connects young adults with what is going on in their world, from their perspective, in their own voices.

With the launch of Current.com, the first fully integrated web and TV platform users can participate in shaping an ongoing stream of news and information that is compelling, authentic and relevant to them.

Current pioneered the television industry's leading model of interactive viewer created content (VC2). Comprising roughly one-third of Current's on-air broadcast, this content is submitted via short-form, non-fiction video "pods". Viewer Created Ad Messages (VCAMs) are also open to viewer's participation.

Current's programming ranges from daily pop culture coverage to political satire in "SuperNews," unprecedented music journalism in "The Current Fix," and unique insights into global stories through Vanguard and Citizen Journalism.

Current is now viewed in the U.S. and U.K. in more than 51 million households through distribution partners Comcast (Channel 107 nationwide), Time Warner (nationwide), DirecTV (channel 366 nationwide), Dish Network (channel 196 nationwide), Sky (channel 193) and Virgin Media Cable (channel 155).

the student ha detto...

Un altro contributo interessante a proposito di Current TV e l'impostazione 'dal basso', o grassroots, questo link:
http://www.masternewmedia.org/it/2005/08/13/internet_tv_grassroots_e_tv.htm