sabato 10 maggio 2008

WALK OF SHAME



From BBDO New York for PepsiCo's AMP, and directed by Tim Godsall via Biscuit Films.
Now sing along with us;
When you wake up in the morning, in an unfamiliar place,
and you can't remember where or when, let alone her face...

The walk of shame refers to a phenomenon in which a person must walk past strangers or peers for an embarrassing reason before reaching a place of privacy. Most commonly, it occurs the morning after a night out at a bar, dance club, or party. People undertaking the walk of shame are understood to have spent the night at the house, apartment, or dorm of a sexual partner (or perceived sexual partner), particularly a one night stand. Due to this, he or she can be recognized by the fact that he or she is still wearing the clothes that he or she wore the night before, has disheveled "bed head" hair or "sex hair." He or she may also smell like cigarettes and/or alcohol, and may suffer from a hangover due to excessive alcohol or drug intake from the previous night. A woman might have smudged makeup on her face.

3 commenti:

Anonimo ha detto...

mi ricordo che quando ero piccola, sognavo spessissimo di andare a scuola con le pantofole perché i miei genitori si dimenticavano di mettermi le scarpe e io non me ne accorgevo se non quando, ormai in classe, i miei amichetti cominciavano a ridere e prendermi in giro...per me era un incubo..ma dopo questa pubblicità mi è venuta voglia di andare in giro in pigiama! troppo bella!!

Anonimo ha detto...

Really great! Just a question: where's the name of the product? where's the claim, the reason of the ad?

Anonimo ha detto...

christian il tuo approccio è molto tecnico! in ogni caso questa pubblicitá ha, secondo me, mille altri problemi. il primo è: la smetteranno mai (soprattutto gli americani) di fare ad in cui ci sono persone che cantano - ballano per la strada? sono tanto orgogliosi dei loro musical (che io adoro)però BASTA!