martedì 29 aprile 2008

ONSLAUGHT, PART 2

Do you remember the commercial Onslaught for Dove? Greenpeace put a spoof on its site, to launch a campaign against the destruction of Indonesia rainforest.

Unilever, the makers of Dove beauty products, are buying palm oil from suppliers who destroy Indonesia's rainforests. We've got the proof. They're causing forest destruction, species extinction and climate change.
Together we can make the company stop destroying forests for palm oil.
Join the international Dove campaign today - sign the open letter below.

http://www.greenpeace.org/international/campaigns/forests/asia-pacific/dove-palmoil-action

5 commenti:

Anonimo ha detto...

Credo che questo sia il classico effetto boomerang, che colpisce aziende che hanno promosso una causa sociale. Tanto più che in questo caso si tratta di una multinazionale come Unilever. Il problema secondo me stà però a monte: nel momento in cui si pianifica una campagna sociale come "Onslaught" bisogna esser certi che i programmi di Responsabilità Sociale dell'impresa siano stati correttamente messi in pratica (e comunicati...) a maggior ragione poi se è il web il canale attraverso cui lo spot dovrà essere veicolato, in modo da premunirsi da questi attacchi.
Giuseppe S.

Christian Harris ha detto...

Dear Angelo, did you forget to speak about the new Sony spot for its digital cameras? I was astonished when I watched it: it's not at the same level of the Sony Bravia's tv spots!! It's boring and it doesn't make you dreaming!

elena ha detto...

Non so perché, ma me l'aspettavo.

angelo ha detto...

Giuseppe: hai ragione.
Kri: guarda che ne ho parlato, http://blab2.blogspot.com/2008/04/sony-foam-like-no-other.html
Elena: un po'anch'io

Christian Harris ha detto...

Really sorry, Angelo! I looked through many post but I couldn't find. Now I've found it and I've answered to your question: a big, big creative fail, that doesn't create any emotion in the audience!